Je bedrijf laten groeien met growth hacking

Tips 'n tricks over het web, digital trends, en online marketing.

Terug naar het overzicht

Groeien met growth hacking.

Growth hacking draait om – je raadt het al – groei.
Het is een marketingstijl waarbij elke tactiek gericht is op het snel opbouwen van een bedrijf.

Je hebt waarschijnlijk wel eens een growth hack gezien (of er zelfs door beïnvloed) zonder het te weten. Sterker nog, je kan een growth hack in je eigen marketing gebruikt hebben zonder te beseffen dat je het deed!

Klaar om te kijken of je er een kan herkennen?

(Lees verder onder de foto.)
Je bedrijf laten groeien met growth hacking

Technieken voor iedere ondernemer.

Growth hacking draaide oorspronkelijk om mensen die hun startups snel wilden promoten maar geen groot reclamebudget of een traditionele opleiding hadden.

Vandaag zijn het technieken die door iedere ondernemer kunnen worden gebruikt, waarbij je goedkope achterdeurtjes kan vinden die je meer klanten opbrengen en groei stimuleren.
Bij growth hacking gaat het erom mogelijkheden te vinden om je klanten over je bedrijf te vertellen.

Voorbeelden van Growth Hacking

Dropbox

Een goed voorbeeld van growth hacking is de opmars van Dropbox, die in korte tijd zoveel mogelijk gebruikers erbij wilden krijgen.

Dropbox gaf gratis opslagruimte weg als je hun dienst deelde op social media, of iemand refereerde. Het was wel degelijk een investering (1 GB aan gratis opslagruimte per klant), maar de actie bleek veel goedkoper dan een wereldwijde marketingcampagne: het verhaal en product verspreidde zich als een lopend vuurtje.

Apple

Zo maakten de makers van e-mail organizer Mailbox App (Apple) een openbare wachtlijst voor hun product, waar al snel meer dan 1 miljoen mensen op stonden!
Een mooi voorbeeld van growth hacking.

Growth hacks die misschien geschikt zijn voor jou.

Email

  • Voeg een kortingscode toe aan e-mails die klanten korting geeft voor verwijzingen.
  • E-mail contactaanvraag-bevestigingen met links naar je sociale profielen of nieuwsbrief.
  • Creëer beloningen om je klanten te motiveren zich voor je e-mail lijst in te schrijven.

Social Media

  • Geef klanten korting als ze je bedrijf delen op sociale media.
  • Voeg een deelknop toe bij je producten of delen van je blogberichten.
  • Ga in dialoog met volgers van concurrenten die je als klanten wilt.

Evenementen

  • Bied een waardevolle extra dienst aan de aanwezigen (bvb. gratis pendeldiensten).
  • Livestream je evenement voor mensen die er niet bij kunnen zijn.
  • Werk samen met een industrie-partners en organiseer webinars.

Kortom creëer zoveel mogelijk manieren om mensen over je bedrijf te laten praten.
Simpele technieken met een groot potentieel aan impact!

Duidelijke aanpak, lange termijnvisie.

Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.