Rebranding traject

Online trajecten voor meer online bereik.

Het doel van een rebranding traject is om de identiteit van je merk opnieuw te definiëren en te versterken, om zo de doelen van het bedrijf beter te kunnen bereiken. Dit kan verschillende doelen hebben, zoals het aantrekken van een nieuw publiek, het verbeteren van de merkbekendheid, het onderscheiden van concurrenten, of het herpositioneren van het merk in de markt, het imago van het merk te vernieuwen of om een merk te moderniseren.

Rebranding traject

Door het herdefiniëren van de merkidentiteit kunnen we je bedrijf beter laten richten op de behoeften en wensen van de doelgroep, wat zorgt voor een grotere klanttevredenheid en omzetgroei. Een succesvol rebranding traject kan dus bijdragen aan de toekomstige groei en succes van een bedrijf.

Hoe pakken we dat aan?

Het rebranding traject bestaat uit volgende stappen:

  • Strategische planning en analyse
  • Merk logo en huisstijl
  • Website architectuur en wireframing
  • Ontwerp en ontwikkeling

1. Strategische planning en analyse

In deze eerste stap wordt een strategisch plan opgesteld voor de rebranding. Dit omvat een analyse van de huidige merk en website website, het identificeren van de sterke en zwakke punten van de website en het definiëren van de doelstellingen en doelgroepen van het bedrijf. Er wordt ook gekeken naar de concurrenten en trends in de markt. Op basis van deze analyse wordt er een plan opgesteld voor de nieuwe website.

2. Merk logo en huisstijl

Volgens de opgemaakte analyse maken we een reeks nieuwe logo’s aan met bijhorende huisstijl. Het logo is het gezicht van het bedrijf en moet herkenbaar zijn voor de doelgroep. De huisstijl omvat alle visuele elementen van het merk, zoals kleuren, lettertypen en grafische elementen. Het creëren van een logo en huisstijl begint met een grondige analyse van het bedrijf en de doelgroep. Op basis hiervan worden ontwerpen gemaakt die passen bij de identiteit en doelstellingen van het bedrijf.

3. Website architectuur en wireframing

We herbekijken de gehele website architectuur en onderzoeken de sterke en zwakke punten. We ontwerpen een nieuwe geoptimaliseerde flow doorheen de website, en creëren wireframes om iedere pagina structureel vorm te geven.

4. Website ontwerp en ontwikkeling

De volgende stap is het ontwerpen en ontwikkelen van de nieuwe website. Er wordt een nieuw ontwerp gemaakt dat past bij de nieuwe branding van het bedrijf. Dit ontwerp wordt vervolgens omgezet naar een werkende website met behulp van de nieuwste technologieën. Tijdens het ontwikkelproces wordt er ook rekening gehouden met de gebruiksvriendelijkheid van de website en de optimalisatie voor zoekmachines.

 

Ons rebranding traject is een uitgebreide aanpak om je bedrijf te helpen om zich beter richten op de behoeften en wensen van de doelgroep.

Kunnen we je helpen met een Rebranding traject?

Laten we samenwerken.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ken jij onze Boost Trajecten al?

Samen creëren we unieke trajecten die je online aanwezigheid boosten.