Wat is SEO, en hoe beïnvloed het mijn website?
Tips 'n tricks over het web, digital trends, en online marketing
SEO (Search Engine Optimization).
Bij SEO gaat het er om om je website klaar te stomen om het beste zoekmachine resultaat te zijn dat hij kan zijn. En dat is vrij cruciaal in het zoekspel. Zeker als je weet dat 95% van de zoekers bij de vermeldingen op de eerste pagina met resultaten blijft. Hoe dichter je vermelding bij die pagina staat, hoe beter.
Om dit te doen moet je weten hoe zoeken werkt.
In dit artikel lees je...
- Crawling en indexering.
- De 3 delen van een zoekresultaat.
- Organiseer je inhoud.
Crawling en indexering.
Google begint met het web te crawlen. Het volgt links van pagina naar pagina en verzamelt zo veel mogelijk van het web. Het zet al deze verzamelde pagina’s in een index, en sorteert ze op inhoud en andere kenmerken.
Wanneer iemand een zoekopdracht geeft, rangschikt Google de meest relevante resultaten. Het gebruikt algoritmes om uit te zoeken wat de zoeker zoekt en serveert de meest relevante pagina’s uit de index.
Dat alles betekent dat je je site zo aantrekkelijk mogelijk moet maken voor zowel een zoekmachine als een zoeker.
De 3 delen van een zoekresultaat.
In het algemeen zijn er 3 delen aan een zoekresultaat.
- Paginatitel.
- Pagina-url.
- Pagina-beschrijving.
Zoekmachines zien deze informatie als deel van een code.
Omdat zoekmachines en mensen zoekresultaten op verschillende manieren zien, moet je je site op verschillende manieren voorbereiden. Het goede nieuws is dat optimalisatie meestal gaat over afstellen en verbeteren tegenover een complete site revisie.
Terwijl het optimaliseren voor het crawlen van zoekmachines gaat over het aanpassen van woorden en url’s, gaat het optimaliseren voor zoekers over het maken van inhoud.
Organiseer je inhoud.
Mensen houden ervan om goede inhoud met anderen te delen via sociale media, blogs, e-mails, enz. Al die organische mond-tot-mondreclame kan je helpen meer bezoeken en terugkerende bezoekers te krijgen.
Organiseer daarom je inhoud en houd het gericht op het onderwerp dat aan de orde is. Door het in logische, korte brokken te verdelen helpen mensen sneller te vinden wat ze zoeken.
Besteed ook aandacht aan je afbeeldingen. Schrijf een kort bijschrift onder elk beeld en plaats vitale info in de tekst in plaats van in het beeld.
Zorg ervoor dat je regelmatig nieuwe inhoud toevoegt. Daardoor blijven je fans terugkomen en komen er nieuwe bezoekers.
Duidelijke aanpak met een lange termijnvisie
Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.