Hoe kan een blog mijn bedrijf helpen?

Interessante topics over business-strategie en online opportuniteiten.

funkhaus logo
Hoe kan een blog mijn bedrijf helpen?

Waarom is een blog nuttig?

Je bent op zoek naar potentiële klanten, en zet flink in op de marketing van je bedrijf.
Je marketing-technieken zijn gericht op verkoop en zijn daarom ook heel direct in de vraagstelling.

Hoe kunnen we dit anders aanpakken?

Een meer subtiele manier om potentiële klanten naar je website te trekken is het starten van een blog.
Een blog laat je in contact komen met je doelgroep op een manier die inzichten en amusement biedt, zonder specifiek op te roepen om iets te kopen. We zetten in op content-marketing.

Het resultaat?

Een goede blog helpt je dus te verbinden met je doelgroep, en op lange termijn verkopen te maken. Mensen die van je inhoud genieten, zullen goede dingen over je merk denken en in de toekomst naar je website terugkeren.

Mensen die vertrouwd zijn met je merk en je website bezocht hebben, hebben 2-3 keer meer kans om op je naam te klikken in zoekresultaten, en ook 2-3 keer meer kans om een aankoop te doen als ze je website bezoeken.

Content-marketing is een techniek van lange adem, maar van zodra je blog wordt gevonden door je doelgroep levert het enorm op!

Waarover moet ik bloggen?

Waarover je blogt hangt natuurlijk af van je specifieke bedrijfstak en publiek, alsook van je persoonlijke interesses en deskundigheid.

Om je toch te inspireren zijn er een aantal veelzijdige stijlen en onderwerpen die iedereen kan gebruiken om inhoud te structureren.

  • Lijsten – “5 tips om te starten met schilderwerken.”.
  • Slideshows – “Op teambuilding in Madrid?! Bekijk onze fotoreeks”.
  • Hoe ga ik te werk? – “Hoe kan ik een betere luchtkwaliteit voorzien op kantoor?”.
  • Interviews – “Onze belegger deelt zijn geheimen voor het starten van een gezonde beleggingsportefeuille.”.

Gebruik een mix van stijlen om je blog veelzijdig en interessant te houden.

Supertip!

Zelfs de beste bloggers raken soms door hun ideeën heen.

Als het jou overkomt, probeer dan inspiratie op te doen uit wat je doelgroep op sociale media deelt. Kijk welke soorten inhoud goed werken bij je concurrenten en welke inzichten je uit dat succes kan halen voor je eigen inhoud.

Promoot je blog!

Als je een nieuw blog artikel publiceert, moet je het promoten, anders zullen de meeste mensen niet weten dat het bestaat. Gebruik sociale media en e-mailmarketing om je inhoud te pushen.

Telkens je een nieuw blog artikel publiceert, maak dan een specifiek bericht op al je sociale media accounts dat ernaar linkt, en mensen een kort inzicht geven over de inhoud van het nieuwe artikel.

Je kan ook betalen om advertenties op social media platforms te laten lopen die je inhoud naar je doelgroep pushen. Je krijgt meestal betere resultaten als je je populairste berichten promoot.

E-mailmarketing is een andere goede manier om je blog te promoten en lezerspubliek op te bouwen. Verzamel e-mailadressen door CTA’s (oproepen tot actie) in je blog artikels te verwerken die lezers aanmoedigen zich in te schrijven voor exclusieve inhoud of speciale productaanbiedingen.

Photo by Jeremy Bezanger

Duidelijke aanpak, lange termijnvisie.

Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.