Instagram Threads

Tips 'n tricks over het web, digital trends, en online marketing

Terug naar het overzicht

Instagram Threads

In de zomer van 2023 veroorzaakte Meta opschudding door de lancering van de nieuwe app Threads via dochterbedrijf Instagram. Terwijl Instagram voornamelijk gericht is op het delen van afbeeldingen en video’s, legt Threads de nadruk op het uitwisselen van tekstberichten. Met deze app kun je jouw gedachten, ideeën en meningen in maximaal 500 tekens delen met de wereld.

Komt dit je bekend voor?

In dit artikel lees je...

  • Wat is Instagram Threads?
  • Opportuniteiten voor bedrijven
  • Conclusie
(Lees verder onder de foto.)
Instagram Threads

Het is een strategische zet van Meta om een platform te lanceren dat sterk lijkt op X, het vroegere Twitter. X heeft al geruime tijd te maken met een afname in gebruikersaantallen, terwijl Threads bij de lancering, in augustus vorig jaar, meteen 10 miljoen gebruikers wist aan te trekken. Het feit dat je je met slechts twee klikken via Instagram kunt aanmelden, speelt hier waarschijnlijk ook een rol bij. Sinds december is Threads ook in Europa beschikbaar en we zien steeds meer bedrijven dankbaar gebruik maken van deze app. Het grote voordeel van Threads tov X is dat Threads onderdeel is van het alsmaar groter wordende Meta en X op zichzelf stond.

Wat is Instagram Threads?

Threads is een sociale media-app die, we zeiden het al eerder, is ontwikkeld door Meta, het moederbedrijf van Instagram. In tegenstelling tot Instagram, dat voornamelijk gericht is op het delen van foto’s en video’s, is Threads ontworpen voor het delen van tekstuele berichten. Met zijn eenvoudige interface en gerichte functionaliteiten heeft Threads snel aan populariteit gewonnen bij gebruikers die op zoek zijn naar een meer directe en privémanier van communiceren op sociale media.

Berichten kunnen bestaan uit:

  • Max 500 tekens
  • Foto’s
  • Linkjes
  • Video’s tot 5 minuten lang
  • Voicememo’s
  • Polls

Opportuniteiten voor bedrijven

Threads biedt bedrijven verschillende kansen om hun aanwezigheid te versterken en betrokkenheid te vergroten op sociale media. Door de informele en persoonlijke tone of voice kunnen bedrijven directe verbindingen aangaan met hun doelgroep en een meer authentieke relatie opbouwen. Bovendien biedt de mogelijkheid om gepromoot te worden door Instagram zelf een kans om het bereik te vergroten en nieuwe potentiële klanten te bereiken. Door Threads strategisch te gebruiken als een platform voor directe interactie en gepersonaliseerde communicatie, kunnen bedrijven hun merkloyaliteit versterken en waardevolle relaties opbouwen met hun klantenkring.

Waar Threads ook grote kansen biedt, is dat je hier wél direct een link bij je bericht kunt plaatsen. Op Instagram is het nog steeds gebruikelijk om te verwijzen naar de #linkinbio bij het plaatsen van een bericht. Daarnaast biedt Threads ook de optie om voice memo’s en video’s van maximaal 5 minuten te delen, wat ingezet kan worden om leads te genereren.

Conclusie

We zitten nog in de beginfase van Threads en dat kan in je voordeel werken. Alles is mogelijk nu het algoritme en de regels nog niet zijn verfijnd. Wie nu het creatiefst is, heeft alle kansen nog voor het grijpen. Als je al een succesvolle aanwezigheid hebt op Instagram, heb je een voorsprong en kun je meeliften op je bestaande succes. Op Threads zijn nog niet veel gesponsorde berichten te vinden, wat betekent dat je als kleine speler sneller organisch kunt groeien.

 

Geen idee hoe je Threads integreert in jouw digitale marketingstrategie? Check zeker onze digitale marketingdiensten! Onze strategieën behandelen alle aspecten van de digital wereld, van webdevelopment tot digital marketing. Daarbovenop hebben we ook ideeën over hoe je jouw loyale klanten kunt behouden.

Tot binnenkort?

In dit artikel lees je...

  • Wat is Instagram Threads?
  • Opportuniteiten voor bedrijven
  • Conclusie

Duidelijke aanpak met een lange termijnvisie

Bekijk onze werkwijze

Duidelijke aanpak met een lange termijnvisie

Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.