Waarom is Google My Business belangrijk voor je bedrijf?

Tips 'n tricks over het web, digital trends, en online marketing.

Terug naar het overzicht

Waarom je bedrijf online zetten op Google My Business?

Stel je voor; je bent boodschappen aan het doen in de stad en plotseling krijg je zin in een ijsje.
Je haalt je mobiele telefoon tevoorschijn en zoekt naar ijssalons in de buurt.

Er verschijnt niets in je zoekresultaten. Dus loop je rond tot je een ijssalon ziet met een bordje “Open” – maar de zaak is in werkelijkheid gesloten. Gefrustreerd geef je het op en vertrekt.

Stel je nu voor dat je eigenaar bent van dat ijssalon. Je bent zojuist een potentiële klant kwijtgeraakt. Daarom is het slim voor bedrijven om online te zijn en de juiste informatie te plaatsen, zeker als je bedenkt hoezeer potentiële klanten op zoekmachines vertrouwen om plaatselijke bedrijven te vinden.

(Lees verder onder de foto.)
Waarom is Google My Business belangrijk voor je bedrijf?

Wat is Google My Business?

Google My Business is een gratis dienst waarmee je een bedrijfsvermelding op Google kunt claimen. Het is bedoeld voor winkels in de winkelstraat (tegenover e-commerce bedrijven) en andere bedrijven die lokale klanten persoonlijk ontmoeten.

Met een Google My Business vermelding verschijnt belangrijke informatie over je bedrijf aan zoekers in zowel Google Zoeken als in Google Maps.

De statistieken.

In een onderzoek van Google zei 80% van de mensen dat ze een zoekmachine gebruiken om lokale bedrijfsinformatie te vinden. 50% van de klanten die een lokale zoekopdracht uitvoeren op hun smartphone bezoeken een bedrijf binnen een dag.

Mensen zijn ook 38% meer geneigd om een bedrijf te bezoeken als de online informatie up-to-date en correct is.
Met zulke statistieken is het duidelijk dat je bedrijf online hebben met actuele informatie belangrijk is.

Dat is waar Google My Business om de hoek komt kijken.

Gebruik foto’s!

Foto’s helpen mensen een zaak te visualiseren en er vertrouwd mee te raken. Ze kunnen bijvoorbeeld zien hoe de winkel er van binnen uitziet, en kunnen de winkelpui herkennen als ze op de locatie aankomen.

Bovendien krijgen vermeldingen met foto’s 42% meer aanvragen voor routebeschrijvingen en 35% meer clicks naar de bedrijfswebsite dan vermeldingen zonder foto’s.

Verificatie is belangrijk.

Oké, je hebt Google My Business ingesteld. Vergeet niet je vermelding te verifiëren!

Meestal houdt dit in dat je Google My Business vraagt om een verificatiebrief naar je bedrijfsadres te sturen. Zodra je de brief hebt ontvangen, voer je de verificatiecode ervan in je Google My Business account in om de verificatie te voltooien.

Dit verificatieproces is enorm belangrijk omdat het de kans vergroot dat je bedrijfsvermelding in de Google zoekresultaten verschijnt. Ook worden wijzigingen die je in je vermelding aanbrengt pas actief nadat ze geverifieerd zijn.

Als het verificatieproces voltooid is, kun je reageren op beoordelingen van klanten en “Insights” rapporten zien die je laten zien hoe mensen je info op Google vinden.

Duidelijke aanpak, lange termijnvisie.

Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.