Starten met Google Analytics
Tips 'n tricks over het web, digital trends, en online marketing
Proficiat, je start een nieuwe zaak!
Stel je voor: je start een nieuwe fysieke bloemenwinkel met een online shop.
Je begint met het kopen van zoekadvertenties en het maken van social media- en blog posts om nieuwe potentiële klanten aan te trekken. Na een paar weken beginnen de bestellingen binnen te lopen, en je voelt je behoorlijk goed over je nieuwe zaak.
Maar zou het nog beter kunnen? Je marketing lijkt te werken, maar wat zijn de volgende stappen?
Starten met Google Analytics.
In dit artikel lees je...
- Welke marketing kanalen zorgen voor de de meeste verkopen?
- User flows
- Conclusie
Welke marketing kanalen zorgen voor de de meeste verkopen?
Zoek uit welke van je marketing kanalen verantwoordelijk zijn voor de de meeste verkopen.
Je kan nagaan hoe goed je marketing kanalen gewerkt hebben door een analytics programma te gebruiken zoals Google Analytics. Dit is een gratis hulpmiddel dat je gegevens over je website laat zien, zodat je kan meten hoe goed je digitale marketing presteert en inzichten kan opdoen over hoe je kunt verbeteren.
Analytics geeft je nuttige statistieken, zoals hoeveel gebruikers er op je site komen, waar ze vandaan komen, en wat ze doen als ze daar aankomen. Je kan rapporten met deze gegevens bekijken op een online dashboard.
User flows
Behalve statistieken die je helpen je marketing te meten, kan Analytics je ook laten zien hoe mensen met je marketingkanalen omgaan.
Je kan de hele reis van een persoon met je merk zien. Je kan bijvoorbeeld zien wanneer iemand op een link naar je website op een social media platform klikte, je site bezocht, wegging, en dan een week later terugkwam om een boeket te kopen.
Zo kan je bijvoorbeeld ontdekken dat je sociale media berichten heel wat mensen naar je website leiden, maar dat je zoekadvertenties niet veel worden aangeklikt. Je zou dan nieuwe zoekadvertenties kunnen uitproberen en kijken of de cijfers verbeteren.
Of misschien ontdek je dat veel mensen boeketten in hun winkelwagentje leggen en dan de site verlaten zonder te kopen. Je zou dan kunnen proberen je checkout-proces te vereenvoudigen om te zien of dat tot meer verkoop leidt.
Conclusie
Analytics is een geavanceerd programma voor het meten en analiseren van website data. Analytics biedt oplossingen voor kleine en grotere ondernemingen waarmee je kan bepalen wat effectief is en kan veranderen wat niet effectief is.
Wil je blijven groeien? Zorg dan in eerste plaats dat je Analytics op punt staat.
Weet je niet hoe je moet starten? We helpen je graag met advies.
Duidelijke aanpak met een lange termijnvisie
Tijdens het eerste contact bespreken we de verwachtingen en de best mogelijke oplossingen, gevolgd door een duidelijk prijsvoorstel en planning.